Publication
Title
Sociale media en oude routines : user-generated content in het Vlaamse televisienieuws over de Arabische Lente
Author
Abstract
welke mate hadden sociale media een invloed op de journalistieke berichtgeving over de Arabische Lente op de Vlaamse televisie? Aan de hand van een inhoudsanalyse van de nieuwsuitzendingen op de publieke televisiezender Eén en de commerciële zender VTM, aangevuld met interviews met buitenlandredacteurs van beide zenders, kijken we naar het gebruik van user-generated content als nieuwsbron in televisiejournalistiek.
Language
Dutch
Source (journal)
Tijdschrift voor communicatiewetenschap. - Houten, 1996, currens
Publication
Houten : 2013
ISSN
1384-6930 [print]
1875-7286 [online]
Volume/pages
41 :3 (2013) , p. 268-282
ISI
000324446100005
Full text (publisher's version - intranet only)
UAntwerpen
Faculty/Department
Research group
Project info
The new 'vox populi'? A study on journalists' use of social media as sources in Flemish newspapers
Publication type
Subject
Affiliation
Publications with a UAntwerp address
External links
Web of Science
Record
Identifier
Creation 29.08.2013
Last edited 09.10.2023
To cite this reference