Title
Fiscaal beleid stuurt autokeuze : snelheid, verbruik, CO2-emissies en kracht dalen sterk in 2011 Fiscaal beleid stuurt autokeuze : snelheid, verbruik, CO2-emissies en kracht dalen sterk in 2011
Author
Faculty/Department
Faculty of Design Sciences
Publication type
article
Publication
Soesterdijk ,
Subject
Economics
Engineering sciences. Technology
Source (journal)
Verkeersspecialist : voor een scherpe kijk op verkeer en mobiliteit. - Zaventem, 1993, currens
Volume/pages
193(2013) , p. 22-25
ISSN
1379-4922
Carrier
E
Target language
Dutch (dut)
Abstract
Het Instituut voor Duurzame Mobiliteit (IDM) van;de Universiteit Gent bestudeerde van de voertuigen die in 2011 werden ingeschreven, vermogen, topsnelheid, emissies, verbruik en gewicht. Daaruit blijkt dat chauffeurs meer dan de jaren daarvoor kozen voor kleinere voertuigen, met minder uitstoot, een lager vermogen en lager gewicht. Overheidsmaatregelen speelden daarbij een grote rol: meer dan 41 % van alle nieuwe voertuigen in 2011 werden aangekocht met subsidie.