Title
|
|
|
|
Like it or not? Hoe sociale media hun intrede doen op school?
| |
Author
|
|
|
|
| |
Abstract
|
|
|
|
Jongeren en sociale media lijken bijna onafscheidelijk. Uit onderzoek blijkt dat het proces van volwassen worden zich bijgevolg ook steeds meer online afspeelt. Jongeren gebruiken de functies van sociale media voor het vormen van hun identiteit, het aanknopen van relaties en om te leren. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor scholen? Hoe kunnen leraren zich zo goed mogelijk voorbereiden om jongeren bij hun mediagebruik te begeleiden en waar moeten ze zelf rekening mee houden als ze een profiel hebben op een sociaalnetwerksite? |
| |
Language
|
|
|
|
Dutch
| |
Source (journal)
|
|
|
|
Welwijs : wisselwerking onderwijs en welzijnswerk / Majong [Leuven] - Leuven, 1990, currens
| |
Publication
|
|
|
|
Leuven
:
Majong
,
2015
| |
ISSN
|
|
|
|
1378-6121
| |
Volume/pages
|
|
|
|
26
:4
(2015)
, p. 7-10
| |
Full text (open access)
|
|
|
|
| |
|