Title
Like it or not? Hoe sociale media hun intrede doen op school? Like it or not? Hoe sociale media hun intrede doen op school?
Author
Faculty/Department
Faculty of Social Sciences. Communication Sciences
Faculty of Social Sciences. Sociology
Publication type
article
Publication
Leuven :Majong ,
Subject
Mass communications
Source (journal)
Welwijs : wisselwerking onderwijs en welzijnswerk / Majong [Leuven] - Leuven, 1990, currens
Volume/pages
26(2015) :4 , p. 7-10
ISSN
1378-6121
Carrier
E
Target language
Dutch (dut)
Affiliation
University of Antwerp
Abstract
Jongeren en sociale media lijken bijna onafscheidelijk. Uit onderzoek blijkt dat het proces van volwassen worden zich bijgevolg ook steeds meer online afspeelt. Jongeren gebruiken de functies van sociale media voor het vormen van hun identiteit, het aanknopen van relaties en om te leren. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor scholen? Hoe kunnen leraren zich zo goed mogelijk voorbereiden om jongeren bij hun mediagebruik te begeleiden en waar moeten ze zelf rekening mee houden als ze een profiel hebben op een sociaalnetwerksite?
Full text (open access)
https://repository.uantwerpen.be/docman/irua/1dff62/130052.pdf
Handle