Publication
Title
Like it or not? Hoe sociale media hun intrede doen op school?
Author
Abstract
Jongeren en sociale media lijken bijna onafscheidelijk. Uit onderzoek blijkt dat het proces van volwassen worden zich bijgevolg ook steeds meer online afspeelt. Jongeren gebruiken de functies van sociale media voor het vormen van hun identiteit, het aanknopen van relaties en om te leren. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor scholen? Hoe kunnen leraren zich zo goed mogelijk voorbereiden om jongeren bij hun mediagebruik te begeleiden en waar moeten ze zelf rekening mee houden als ze een profiel hebben op een sociaalnetwerksite?
Language
Dutch
Source (journal)
Welwijs : wisselwerking onderwijs en welzijnswerk / Majong [Leuven] - Leuven, 1990, currens
Publication
Leuven : Majong , 2015
ISSN
1378-6121
Volume/pages
26 :4 (2015) , p. 7-10
Full text (open access)
UAntwerpen
Faculty/Department
Research group
Project info
Cyber dating abuse among adolescents: Unraveling its social, relational and individual antecedents.
Publication type
Subject
Affiliation
Publications with a UAntwerp address
External links
Record
Identifier
Creation 09.01.2016
Last edited 07.10.2022
To cite this reference