Title
|
|
|
|
Prestatiemanagement op een kruispunt : welke weg moeten we inslaan naar een betekenisvoller prestatiemanagement?
| |
Author
|
|
|
|
| |
Abstract
|
|
|
|
Prestatie-informatie wordt traditioneel verzameld voor verantwoordingsdoeleinden. Dit leidde vooral tot negatieve, en vaak onvoorziene, effecten. Bewijs dat overheden daadwerke- lijk leren van prestatie-informatie is schaars. Er zijn verschillende redenen om aan te nemen dat prestatie-informatie die wordt ver- zameld voor verantwoordingsdoeleinden moeilijk samengaat met leerdoeleinden. Dit artikel bestudeert hoe overheden meer op leren kunnen inzetten via een case analyse van Finse en Litouwse presta- tiemeetsystemen. Het doctoraatsonderzoek waarop dit artikel zich baseert, stelt dat prestatiemeting als lerend managementsysteem pas ontwikkeld kan worden wanneer er minder nadruk ligt op verantwoording. |
| |
Language
|
|
|
|
Dutch
| |
Source (journal)
|
|
|
|
Vlaams tijdschrift voor overheidsmanagement / Vlaams Instituut voor Overheidsmanagement. - Brugge, 1996, currens
| |
Publication
|
|
|
|
Brugge
:
2016
| |
ISSN
|
|
|
|
1373-0509
| |
Volume/pages
|
|
|
|
7
:1
(2016)
, p. 67-83
| |
Full text (publisher's version - intranet only)
|
|
|
|
| |
|