Title
|
|
|
|
Waarom STEM het nieuwe Latijn niet is (en dat ook niet hoeft te zijn)
| |
Author
|
|
|
|
| |
Abstract
|
|
|
|
De invoering van STEM-richtingen in de eerste graad van het secundair onderwijs lijkt classici en verdedigers van de klassieke talen voor een onvervalst en onversneden dilemma te plaat-sen. Omdat de lestijden voor STEM uit het pak-ket van de vrije uren worden gehaald, betekent omarmen van de nieuwe optie niet meer noch minder dan het afsnijden van de toegang tot richtingen met Latijn en/of Grieks in de tweede graad. Maar zich verzetten is als ingaan tegen wat de evidentie zelve lijkt. Schreeuwt onze maatschappij niet om technisch geschoolde en geletterde mensen en zijn wetenschap, tech-nologie, ingenieurswetenschap en wiskunde niet de toekomst voor talentvolle jongens en meisjes (die voor deze keuze vaak een extra duwtje in de rug nodig hebben)? |
| |
Language
|
|
|
|
Dutch
| |
Source (journal)
|
|
|
|
PRORA / Vereniging van Leerkrachten Oude Talen. - Gent, 2002
| |
Publication
|
|
|
|
Gent
:
2016
| |
ISSN
|
|
|
|
1780-0447
| |
Volume/pages
|
|
|
|
21
:4
(2016)
, p. 14-17
| |
Full text (open access)
|
|
|
|
| |
|