Title
|
|
|
|
Co-teachers als spil van verandering bij passend onderwijs
| |
Author
|
|
|
|
| |
Abstract
|
|
|
|
Zestien leraren in vier basisscholen hebben zich gedurende een jaar voorbereid op co-teaching en twee jaar ervaring opgedaan als co-teachers in het kader van Passend Onderwijs. Wat hebben deze leraren hiervan geleerd en wat benoemden ze als ontwikkelpunten? Door het uitvoeren van een pilotstudy is kennis ontwikkeld op het gebied van goed samenwerken en goed lesgeven. Gedeelde waarden, normen en overtuigingen werden als voorwaardelijk beschouwd. Plezier in het werk en het gevoel hebben dat het werk zinvol is vormden belangrijke pijlers om nieuwe uitdagingen (ontwikkelpunten) aan te gaan. Passend Onderwijs kan worden beschouwd als een veelsoortig, veelomvattend en complex organisatorisch proces (Ledoux, 2015). De conclusie is dat een klein netwerk van intensief goed samenwerkende leraren in co-teachingteams als een effectieve strategie kan worden beschouwd om de Wet op Passend Onderwijs (2014) succesvol uit te voeren. |
| |
Language
|
|
|
|
Dutch
| |
Source (journal)
|
|
|
|
Tijdschrift voor orthopedagogiek. - Amersfoort, 2010, currens
| |
Publication
|
|
|
|
Amersfoort
:
Agiel
,
2017
| |
ISSN
|
|
|
|
2211-6265
| |
Volume/pages
|
|
|
|
56
:2
(2017)
, p. 89-105
| |
|