Publication
Title
Onderlinge deskundigheidsbevordering voor en door zorgmedewerkers en studenten
Author
Abstract
Klinische lessen die gegeven worden in de praktijk voor en door studenten en zorgmedewerkers worden doorgaans slecht bezocht. Bovendien is het vaak niet helder tot welke gedragsverandering deze lessen leiden. In een klinische les+ trainen zorgmedewerkers van Zonnehuisgroep Amstelland en studenten van het Leer- en Innovatie- Netwerk (LIN) van Hogeschool Inholland samen hun collega’s en medestudenten. In dit artikel beschrijven wij hoe de les zelf wordt voorbereid en wat de activiteiten zijn die daarna ontplooid worden om tot een toepassing van de geleerde kennis of vaardigheid te komen. Met de klinische les+ werk je niet alleen aan deskundigheidsbevordering op een specifiek onderwerp, maar lever je ook een belangrijke bijdrage aan de leercultuur in een team.
Language
Dutch
Source (journal)
Onderwijs en gezondheidszorg : vakblad voor opleiders in het gezondheidszorgonderwijs / Vereniging van Opleidingsinstituten voor Verplegende en Verzorgende Beroepen. - Lochem, 1977, currens
Publication
Lochem : De Tijdstroom , 2020
ISSN
0920-8100 [print]
1876-5793 [online]
Volume/pages
44 :3 (2020) , p. 18-21
Full text (open access)
Full text (publisher's version - intranet only)
UAntwerpen
Faculty/Department
Research group
Publication type
Subject
Affiliation
Publications with a UAntwerp address
External links
Record
Identifier
Creation 07.05.2020
Last edited 04.03.2024
To cite this reference