Publication
Title
School inspection feedback : unravelling determinants and consequences of teachers’ feedback acceptance
Author
Abstract
Dit proefschrift draagt bij tot het verwerven van een beter inzicht in de manier waarop leraren inspectiefeedback verwerken alvorens zij deze accepteren of bereid zijn ermee aan de slag te gaan. In deze samenvatting situeren we eerst de noodzaak van dit proefschrift om de determinanten van feedbackacceptatie bij leraren te exploreren. Nadien gaan we dieper in op de belangrijkste conclusies uit dit proefschrift. Tot slot geven we een aantal aanbevelingen die de acceptatie van inspectiefeedback en de bereidheid van leraren om met de feedback aan de slag te gaan vergroten.
Language
English
Publication
Antwerp : University of Antwerp, Faculty of Social Sciences, Department of Training and Education Sciences , 2020
Volume/pages
195 p.
Note
Supervisor: Vanhoof, Jan [Supervisor]
Supervisor: De Maeyer, Sven [Supervisor]
Full text (open access)
UAntwerpen
Faculty/Department
Research group
Project info
(How) Do school inspections affect the professional identity of teachers: emotions as obstacle or catalyst?
Publication type
Subject
Affiliation
Publications with a UAntwerp address
External links
Record
Identifier
Creation 11.05.2020
Last edited 07.10.2022
To cite this reference