Publication
Title
Música y Letra: colaboración de alumnos de la Universidad de Amberes y del Conservatorio de Badajoz
Author
Abstract
In deze podcast horen we studenten uit de cursus Zakelijk en Economisch Spaans van de Faculteit Bedrijfskunde en Economie van de Universiteit van Antwerpen. De muziek in de podcast wordt gespeeld door de studenten van de pianoklas Begeleidingspraktijken van het Conservatorio Superior Bonifacio Gil in Badajoz (Spanje). We horen een bewerking van de Koninklijke Mars, dat het huidige volkslied van Spanje is, een arrangement op de structuur van de Folia, de Spaanse Dans Nr. 2, "Oriental" van E. Granados, de Zigeunerdans Op. 55, Nr. 5 "Sacro Monte" van J. Turina en een arrangement voor piano en klarinet van de Suite España, Op. 165, "Tango" van I. Albéniz. De Belgische studenten die hebben deelgenomen zijn: Adeline Krug, Katrien Rasker, Caitlyn Guss en Veronica Navarra. De studenten van het Conservatorio Superior de Música de Badajoz die de muziek van de podcast uitvoeren zijn Andrea de Gabriel, Clara López Pereira, Marina Marcos, Clara López Casillas, Jesús Gallego, Daniel Izquierdo, Jorge Gallego, Raúl García, Celia Moreno, Nohemí Álvarez en Leticia del Monte. Het editen van deze podcast werd uitgevoerd door de student Víctor Naranjo. De video werd gemonteerd door Charo Mayoral. Het Música y Letra project voor de Spaanse podcast werd gecoördineerd door Lieve Vangehuchten en Charo Mayoral. De finaliteit van deze podcast is om studenten uit verschillende disciplines internationaal te laten samenwerken.
Language
Spanish
Publication
Proyecto Música y Letra , 2018
Note
Podcast en Español del Proyecto Música y Letra. Deze podcast maakt deel uit van een reeks van 5 podcasts die kunnen beluisterd worden op https://sites.google.com/site/pianocomple/word-of-the-week/podcastdepresentaciondemusicayletra
Medium
E-only publicatie
UAntwerpen
Faculty/Department
Research group
Publication type
Subject
Affiliation
Publications with a UAntwerp address
External links
Source file
Record
Identifier
Creation 24.11.2020
Last edited 07.10.2022
To cite this reference