Publication
Title
Vlaanderen in TIMSS 2019 : wiskunde- en wetenschapsprestaties van het vierde leerjaar in internationaal perspectief en doorheen de tijd
Author
Abstract
In dit rapport doen we uitspraken over de prestaties binnen de leergebieden wiskunde en wetenschappen van het vierde leerjaar uit het Vlaamse lager onderwijs. Aan de basis van deze uitspraken liggen de resultaten van de internationale studie TIMSS 2019, wat staat voor Trends in International Mathematics and Science Study. We trachten weer te geven hoe leerlingen uit het vierde leerjaar presteren op vlak van wiskunde en wetenschappen. Dit gebeurt zowel vanuit een internationaal perspectief als met aandacht voor trends doorheen de tijd. Het rapport start met een toelichting van het onderzoeksopzet van TIMSS, gaat vervolgens over naar de beschrijving van de Vlaamse resultaten voor wiskunde en wetenschappen, en brengt deze resultaten in verband met factoren op het niveau van de leerling, de klas, de leerkracht en de school. Tot slot staan we stil bij de belangrijkste lessen die we kunnen leren uit TIMSS 2019 voor Vlaanderen.
Language
Dutch
Publication
Antwerpen : Universiteit Antwerpen , 2020
Volume/pages
92 p.
Full text (open access)
UAntwerpen
Faculty/Department
Research group
Project info
Trends in International Mathematics en Science Study (TIMSS) 2019 – grade 4 in Flanders.
Publication type
Subject
Affiliation
Publications with a UAntwerp address
External links
Record
Identifier
Creation 16.12.2020
Last edited 16.03.2022
To cite this reference