Publication
Title
Dyslexie of onvoldoende Nederlandse taalvaardigheid? Handleiding met antwoorden op veelgestelde vragen
Author
Abstract
'Hoe kan ik als toekomstige NT2-docent dyslexie signaleren? En hoe kan ik cursisten met deze taalontwikkelingsstoornis begeleiden?' Sofie Moors maakte in het kader van een studie-opdracht1 een laagdrempelige handleiding voor docenten die een snelle introductie in het onderwerp Dyslexie & NT2 geeft. In de handleiding worden kort en krachtig de vragen wie, wat, waar, waarom en waartoe van dyslexiezorg bij NT2-cursisten beantwoord, met verwijzing naar actuele bronnen en inzichten. Klik hier voor de handleiding; in dit artikel geeft Moors toelichting.
Language
Dutch
Source (journal)
Les : tijdschrift voor lesgevers aan volwassen anderstaligen / Stichting LES [Amsterdam] - Amsterdam, 1982, currens
Publication
Amsterdam : 2020
ISSN
1381-8201 [print]
2468-9548 [online]
Volume/pages
38 (2020) , p. 1-7
UAntwerpen
Faculty/Department
Research group
Publication type
Subject
Affiliation
Publications with a UAntwerp address
External links
Record
Identifier
Creation 22.12.2020
Last edited 07.10.2022
To cite this reference