Publication
Title
Management accounting
Author
Abstract
In het boek Management Accounting richten we onze aandacht op het gebruik van financiële en niet-financiële informatie in een organisatie. In een inleidend deel belichten we de rol van management accounting informatie in de organisatie. In het deel besluitvorming introduceren we het gebruik van kosten- en opbrengstengegevens in het kader van besluitvorming op korte en lange termijn. In dit deel komen een aantal belangrijke management accounting concepten aan bod die een organisatie kunnen helpen haar strategie te bepalen, te ondersteunen en te controleren. De belangrijkste concepten die aan bod komen zijn activity based management, customer profitability analysis, target costing, life cycle costing, benchmarking, kwaliteitskosten, ... In het deel management controle wordt stilgestaan bij de systemen die de onderneming kan hanteren om de prestaties van de onderneming, de afdelingen en de personeelsleden te evalueren en bij te sturen.
Language
Dutch
Publication
Wommelgem : Uitgeverij Van In , 2021
ISBN
978-90-455-6029-8
Volume/pages
312 p.
Edition
8 ed.
UAntwerpen
Faculty/Department
Research group
Publication type
Subject
Affiliation
Publications with a UAntwerp address
External links
Record
Identifier
Creation 05.07.2021
Last edited 04.03.2024
To cite this reference