Publication
Title
Eindeloos shoppen? Hoe verhouden internetshoppen en winkelen langs de grote baan zich tot de 15 minutenstad?
Author
Abstract
Het huidige winkellandschap is het resultaat van meer dan vijftig jaar schaalvergroting, resulterend in ruimtelijke decentralisatie. Gespecialiseerde producten worden op een beperkt aantal locaties aangeboden. Consumenten met een steeds grotere mobiliteit en steeds meer vrije tijd hoeven niet meer zo nodig in de eigen buurt te winkelen. Naast runshoppers, die kiezen voor de snelste winkelformule, zijn er funshoppers die tijd en geld genoeg hebben om van winkelen een uitje maken, maar ook steeds meer sofashoppers die hun via het internet geplaatste bestelling aan huis laten leveren. Past dit winkellandschap wel in een 15 minutenstad? Of zitten we met onmogelijk te verzoenen ruimtelijke winkelstructuren?
Language
Dutch
Source (journal)
Ruimte : vakblad van de Vlaamse Vereniging voor Ruimte en Planning. - Brussel, 2009, currens
Publication
Brussel : 2021
ISSN
2032-0809
Volume/pages
50 (2021) , p. 70-73
Full text (publisher's version - intranet only)
UAntwerpen
Faculty/Department
Research group
Publication type
Subject
Affiliation
Publications with a UAntwerp address
External links
Record
Identifier
Creation 06.07.2021
Last edited 07.10.2022
To cite this reference