Publication
Title
Verleden, heden en toekomst : de geschiedenis van toeristische marketing in België in tijden van economische crisis (1880-1980)
Author
Abstract
Covid-19 is de nieuwste crisis in een reeks van strubbelingen die de toeristische sector doormaakte. Toerisme werd tot het einde van de twintigste eeuw door historici vooral gezien als een triviaal onderwerp dat door de complexiteit van het bronnenmateriaal moeilijk te bestuderen was. In de jaren tachtig kwam daar verandering in met onderzoek naar de sociale aspecten van toerisme en de cultural turn aan de start van het nieuwe millennium. Dit resulteerde in een nieuw tijdschrift, een werkgroep en een stortvloed aan studies over de geschiedenis van het toerisme. Dit artikel schetst de geschiedenis van het onderzoeksveld en gaat in op mogelijke lacunes in het debat.
Language
Dutch
Source (journal)
Contemporanea
Publication
2022
Volume/pages
XLIV :4 (2022)
Medium
E-only publicatie
UAntwerpen
Faculty/Department
Research group
Publication type
Subject
Art 
Affiliation
Publications with a UAntwerp address
External links
Source file
Record
Identifier c:irua:192636
Creation 06.01.2023
Last edited 21.03.2024
To cite this reference