Title
|
|
|
|
Verleden, heden en toekomst : de geschiedenis van toeristische marketing in België in tijden van economische crisis (1880-1980)
| |
Author
|
|
|
|
| |
Abstract
|
|
|
|
Covid-19 is de nieuwste crisis in een reeks van strubbelingen die de toeristische sector doormaakte. Toerisme werd tot het einde van de twintigste eeuw door historici vooral gezien als een triviaal onderwerp dat door de complexiteit van het bronnenmateriaal moeilijk te bestuderen was. In de jaren tachtig kwam daar verandering in met onderzoek naar de sociale aspecten van toerisme en de cultural turn aan de start van het nieuwe millennium. Dit resulteerde in een nieuw tijdschrift, een werkgroep en een stortvloed aan studies over de geschiedenis van het toerisme. Dit artikel schetst de geschiedenis van het onderzoeksveld en gaat in op mogelijke lacunes in het debat. |
| |
Language
|
|
|
|
Dutch
| |
Source (journal)
|
|
|
|
Contemporanea
| |
Publication
|
|
|
|
2022
| |
Volume/pages
|
|
|
|
XLIV
:4
(2022)
| |
Medium
|
|
|
|
E-only publicatie
| |
|