Publication
Title
Een reflectie-instrument voor teamteachers
Author
Abstract
Teamteaching – twee of meer leraren die samenwerken en gedeeld verantwoordelijk zijn voor het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van een les of lessenreeks – kende de afgelopen twintig jaar een groeiende populariteit. Teamteaching blijkt namelijk verschillende voordelen te hebben, zowel voor leerlingen als voor leraren. Wanneer hun leraren aan teamteaching doen, voelen leerlingen zich beter ondersteund en ervaren zij rijkere en gevarieerdere lessen met meer interactie. Onderzoek wijst ook op belangrijke voordelen voor leraren: zij kunnen hun expertise met elkaar delen, ervaren meer professionele en persoonlijke groei en voelen zich minder geïsoleerd.
Language
Dutch
Source (journal)
OnderWijsTijd : praktijkblad voor innovatie in school. - Antwerpen, 2021, currens
Publication
Antwerpen : Gompel&Svacina , 2023
ISSN
2736-562X
Volume/pages
3 :3 (2023) , p. 14-20
UAntwerpen
Faculty/Department
Research group
Publication type
Subject
Affiliation
Publications with a UAntwerp address
External links
Record
Identifier
Creation 28.09.2023
Last edited 29.09.2023
To cite this reference