Title
|
|
|
|
Een reflectie-instrument voor teamteachers
| |
Author
|
|
|
|
| |
Abstract
|
|
|
|
Teamteaching – twee of meer leraren die samenwerken en gedeeld verantwoordelijk zijn voor het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van een les of lessenreeks – kende de afgelopen twintig jaar een groeiende populariteit. Teamteaching blijkt namelijk verschillende voordelen te hebben, zowel voor leerlingen als voor leraren. Wanneer hun leraren aan teamteaching doen, voelen leerlingen zich beter ondersteund en ervaren zij rijkere en gevarieerdere lessen met meer interactie. Onderzoek wijst ook op belangrijke voordelen voor leraren: zij kunnen hun expertise met elkaar delen, ervaren meer professionele en persoonlijke groei en voelen zich minder geïsoleerd. |
| |
Language
|
|
|
|
Dutch
| |
Source (journal)
|
|
|
|
OnderWijsTijd : praktijkblad voor innovatie in school. - Antwerpen, 2021, currens
| |
Publication
|
|
|
|
Antwerpen
:
Gompel&Svacina
,
2023
| |
ISSN
|
|
|
|
2736-562X
| |
Volume/pages
|
|
|
|
3
:3
(2023)
, p. 14-20
| |
|